همشهری آنلاین: رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد: هم اکنون 150 شهر و 280 آبادی در کشور در محاصره سیل قرار دارند یا گرفتار ریزش بهمن شده​اند.

سیل

محمود مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرف 48 ساعت گذشته، ریزش بهمن در استان فارس دو نفر را به کام مرگ کشانده و سیل نیز جان سه نفر را در استان کرمان گرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، 12 استان شامل کرمان، سیستان و بلوچستان، البرز، آذربایجان شرقی، فارس، خراسان جنوبی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، اردبیل و آذربایجان غربی درگیر سیل یا ریزش بهمن هستند.

به گفته رییس سازمان امداد و نجات کشور، استان های کرمان و سیستان و بلوچستان بیشترین میزان سیل و آب گرفتگی و استان های البرز و کردستان بیشترین ریزش بهمن را در 48 ساعت گذشته داشته​اند.

مظفر با تاکید بر اینکه نیروهای هلال احمر برای کمک به آسیب دیدگان ناشی از این حوادث در سراسر کشور در حال آماده باش بسر می برند، از نجات جان 70 نفر از هموطنان گرفتار در سیل و بهمن از مرگ حتمی خبر داد.

وی گفت: در 48 ساعت گذشته، جمعیت هلال احمر در میان بیش از یک هزار خانوار سیل زده اقلام غذایی شامل روغن، برنج، انواع کنسرو و نان توزیع کرده و علاوه بر اسکان اضطراری 600 نفر در اماکن امن، 200 خانوار سیل زده نیز در چند نقطه کشور چادرهای اسکان اضطراری دریافت کرده اند.

مظفر افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر ظرف دو روز اخیر در مجموع به 42 هزار نفر از افراد در معرض آسیب یاری رسانده​اند.

کد خبر 127279

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز